چگونگی احیای رنگ خودرو

احیای رنگ خودرو

چگونگی احیای رنگ خودرو

ظاهر خودرو برای صاحبان آن بسیار حائز اهمیت است، درخشان بودن و ظاهر خوب خودروی شما نشانگر شخصیتتان است، اگر به پرستیژ خود در اجتماع اهمیت می‌دهید باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

از مسائل مهم که صاحبان خودرو با آن مواجه می‌شوند، مات شدن نقاشی خودرو، رنگ پریدگی، تیره شدن نقاشی خودرو، ایجاد خط و خش هایی روی سطح رنگ است که بسیار ناراحت کننده است. اما آیا می‌دانید تمام این مشکلات با احیای رنگ خودرو قابل رفع است؟

شما با ریکاروی رنگ سطح خودرو می‌توانید بهبود چشمگیری را در ظاهر خودرویتان ایجاد کنید. در این مقاله به نکات مهم برای احیای رنگ خودرو پرداخته شده است.

چگونگی احیای رنگ خودرو با یک درخشش کامل

چند دلیل وجود دارد که چرا باید اتومبیل خود را تا حد ممکن درخشان نگاه دارید و همیشه این کار بیهودگی محض نیست. یک دلیل بزرگ حفظ ارزش آن است. هر چه باشد، شما احتمالا پول زیادی برای خرید خودرویتان خرج کرده‌اید، بنابراین منطقی است که مطمئن شوید وسیله نقلیه شما به شکل خوب باقی می‌ماند. بدون شک یک اتومبیل زیبا برای فروش مجدد آسان‌تر از خودروی رنگ و رو رفته خواهد بود. همچنین به ایجاد یک تاثیر مثبت اجتماعی (مانند زمانی که شما در تاریخ‌ خاصی به سفر برای یک مصاحبه شغلی می‌روید) کمک می‌کند.

چگونه ماشین تان را به یک درخشش کامل بازیابی کنید؟

تا حد زیادی، فرآیند حفظ یک ماشین مستلزم حصول اطمینان از این است که رنگ در شرایط مناسب باقی می‌ماند و دارای ویژگی‌های درخشان و سرزنده است. با این حال تعداد زیادی از مالکان خودرو به سادگی به رنگ اتومبیل خود توجه نمی‌کنند و در نتیجه اتومبیل آن‌ها تیره‌تر و تیره‌تر می‌شود. در نهایت رنگ می‌تواند به شدت اکسید شود که به یک کار رنگ گسترده نیاز دارد تا آن را چیزی شبیه به شرایط اولیه خودرو نشان دهد.

با این حال، این اتفاق نمی‌افتد. حتی اگر کار رنگ شما شروع به محو شدن کرده‌است، معمولا خیلی دیر نشده است که نور را بر روی اتومبیل خود قرار دهید. در زیر چند نکته برای دستیابی به این هدف را بررسی می‌کنیم، اما ابتدا اجازه دهید چند چیز را مورد بحث قرار دهیم که شما باید درباره رنگ اتومبیل خود بدانید.

احیای رنگ خودرو (1)

انواع رنگ خودرو

در روزگاران گذشته، تولید کنندگان خودرو از آنچه که یک کار رنگ تک مرحله‌ای برای وسایل نقلیه آن‌ها نامیده می‌شود، استفاده کردند. این نوع رنگ‌ها نازک، شکننده، و بیش از حد مستعد اکسیداسیون هستند (پدیده‌ای که در بخش زیر در مورد آن کمی صحبت خواهیم کرد). از دهه ۱۹۸۰، تولید کنندگان خودرو با استفاده از یک سیستم نقاشی دو مرحله‌ای شروع به کار کردند؛ این کار شامل استفاده از یک پوشش پایه و سپس یک پوشش روشن بر روی آن است. رنگ دو مرحله‌ای نسبتا بادوام و ماندگار و سازگار با محیط‌زیست است. با این حال، این نیز اگر به درستی مراقبت نشود می تواند خراب شود.

با فرض اینکه با یک ماشین خیلی قدیمی رانندگی نمی‌کنید، احتمال این وجود دارد که وسیله نقلیه شما یک کار رنگ دو مرحله‌ای داشته باشد. این چیزی است که ما در اینجا به آن می‌پردازیم.

چرا رنگ خودرو خراب می شود؟

چرا رنگ ماشین رو به خرابی می رود زمانی که کلیدها را برمی‌دارید و ماشین زیبا و براقتان را از پارکینگ بیرون می‌کشید، طبیعی است که انتظار داشته باشید اتومبیل تان چند سال در شرایط مناسب و منطقی باقی بماند. با این حال، چیزی که ممکن است درک نکنید این است که پرتوهای خورشید در حال حاضر خرابی‌های زیادی به بار آورده‌اند و علت اصلی تخریب رنگ اشعه UV از خورشید است و این اشعه آسیب بیشتری در بازه زمانی کوتاه‌تر از آنچه که احتمالا فکر می‌کنید آسیب می‌رساند. هر وقت اتومبیل خود را در زیر نور خورشید پارک می‌کنید، رنگ اتومبیل شما تحت یک واکنش شیمیایی مضر قرار می‌گیرد. قرار گرفتن در معرض آلودگی و دیگر آلاینده‌های محیطی باعث مشکلاتی برای کار رنگ اتومبیل می‌شود.

احیای رنگ خودرو (3)

با گذشت زمان رنگ روی اتومبیل بدون مراقبت مناسب محو خواهد شد. در نهایت، به مرحله پیشرفته آسیب که به عنوان اکسیداسیون شناخته می‌شود می‌رسد، یعنی وقتی لکه‌های سفید زشت ظاهر می‌شوند، این باعث می‌شود که برای اتومبیلتان در مورد جلوگیری از این نوع آسیب جدی‌تر فکر کنید، پس باید استفاده از یک پوشش خودرو را در نظر بگیرید، به خصوص اگر خودروی خود را زیر نور خورشید پارک می‌کنید. برخی افراد حتی زمانی که وسایل نقلیه خود را در خانه پارک می‌کنند، از پوشش خودرو استفاده می‌کنند؛ این عمل باعث می‌شود اتومبیل شما از انباشته شدن گرد و غبار که می‌تواند به بخش‌های داخلی مختلف برسد جلوگیری کند و همچنین یک ایده عالی برای تمیز کردن آلاینده‌های سمی است که می‌توانند به رنگ شما آسیب برسانند. با این حال، اگر رنگ اتومبیل شما قبلا محو شده‌است چه؟ اگر برای شکستن پوشش اتومبیل خیلی دیر شده باشد چه؟

چه باید کرد؟

بنابراین، حالا شما تصمیم گرفته‌اید که هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا اتومبیل تان را به یک وضعیت ظاهری پر زرق و برق تبدیل کنید. این روشی است که شما اتومبیل را کنترل می‌کنید، اولین قدم این است که به قسمت بیرونی اتومبیل تان یک تمیز کردن کامل هدیه بدهید. شما باید از شر تمام چیزهایی که به طور مرتب در هنگام خروج از جاده بر روی اتومبیل‌تان جمع می‌شود، خلاص شوید. ما نه تنها در مورد آلودگی صحبت می‌کنیم بلکه نفت، اثر انگشت، حشرات و همه آن ذرات تصادفی دیگری که به گونه‌ای به خودروی شما متصل شده‌اند صحبت می‌کنیم.

شستشوی اولیه خودرو

مایع ظرفشویی برای این منظور مفید است، اما شما می‌توانید برای شستشوی حرفه‌ای تر از شامپوی مخصوص خودرو استفاده کنید. برای اینکه مطمئن شوید که تا جای ممکن خودروی تان تمیز است، قبل از انجام هر کار دیگری، اتومبیل خود را بشویید.

احیای رنگ خودرو (2)

آلاینده‌های سطح را حذف کنید

 بنابراین حالا شما وسیله نقلیه خود را کاملا شسته و از شر تمام این کثیفی خلاص کرده‌اید. چیزی که بسیاری از مردم درک نمی‌کنند این است که شستشوی ساده، آلاینده‌های سطح را از وسیله نقلیه تان حذف نمی‌کند. این‌ها چه هستند؟

آلاینده‌های سطحی، گستره وسیعی از ذرات را از منابع مختلف تشکیل می‌دهند: آلاینده‌های هوا، دوده، قیر، و حشرات، اسپری رنگ و چیزهای دیگر. بعضی از این آلاینده‌ها حتی با چشم قابل‌مشاهده نیستند، اما قطعا در حال حاضر وجود دارند و آن‌ها با توانایی شما برای رسیدن به آن درخشندگی اولیه که شما در اتومبیلتان می‌خواهید، مداخله می‌کنند. این آلاینده‌ها به طور ایمن به سطح اتومبیل متصل می‌شوند، به گونه‌ای که حذف آن‌ها دشوار باشد.

 حذف آلاینده‌های سطحی

بعد از اینکه اتومبیل را شسته‌اید، این ترفند ساده را امتحان کنید: یک کیسه پلاستیکی بردارید و دست خود را در داخل آن قرار دهید و سپس دست خود را بر روی سطح خودروی خود قرار دهید و بکشید. کیسه پلاستیکی، حساسیت دست شما را افزایش می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که آن آلاینده‌های کوچک و غیرقابل مشاهده را که ممکن است قادر به تشخیص آن نباشید را احساس کنید. این به شما حس روشنی از جایی می‌دهد که آلاینده‌ها در قسمت بیرونی وسیله نقلیه شما قرار دارند.

حالا شما باید به وسیله خمیر پاک کننده همگن (خمیر کلی) که در فروشگاه های ابزارهای مربوط به خودرو موجود است، استفاده کنید. این مواد جادویی می تواند آلاینده ها را به طریقی که رنگ شما را آسیب نرساند حذف کند و بهترین کار را در رابطه با حذف آلاینده های روی سطح خودرو انجام دهد. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های ارائه شده را دنبال کنید.

رنگ را تعمیر کنید

 حالا باید اتومبیل خود را برای نشانه‌های آسیب رنگ، مثل خراش‌ها بررسی کنید. اگر یک خراش کوچک دارید که تنها بر پوشش روشن تاثیر می‌گذارد، می‌توانید آن را با چند ترکیب شیمیایی که در هر فروشگاه خودرو در دسترس است، اصلاح کنید.

احیای رنگ خودرو (5)

ماشین خود را براق کنید

شما باید از شر آن خراش‌های کوچک و علامت‌های چرخشی خلاص شوید، و می‌توانید با استفاده واکس اتومبیل این کار را انجام دهید. در صورتی که خراش ها عمق بیشتری داشته باشد یا رنگ پریدگی در سطح بالاتری ایجاد شده است باید پولیش کاری را قبل از واکس اعمال کرده و در مناطق مختلف از نقاشی و یا بتونه کاری کمک بگیرید. در نظر بگیرید که یک حرکت چرخشی یا دوگانه برای کمک به شما در این کار را بهتر است (به وسیله دستگاه مخصوص انجام می شود)، چون باعث می‌شود نتایج بهتری نسبت به کاربرد دست پیدا کنید.

استفاده از پوشش

 تا به حال، رنگ شما باید نسبتا درخشان به نظر برسد، اما باید اطمینان حاصل کنید که این ریکاوری رنگ باید تا حد امکان باقی بماند. این همان چیزی است که پوشش می‌تواند برای شما انجام شود؛ این کار برای شما آسان است و ماه‌ها از اتومبیل شما محافظت می‌کند. همچنین پوشش مناسب باعث شستشوهای آسان‌تر در مراحل بعدی خواهد شد؛ در کل پوشش رنگ خودرو محصولی محافظتی و نگهداری برای خودرویتان محسوب می‌شود.

با این حال بازیابی رنگ واقعا علاقه مندان به ظاهر ماشین را راضی می‌کند و فراموش نکنید که تمیز نگه داشتن خودرویتان ممکن است بیشتر از آنچه که به نظر می‌رسد ارزش داشته باشد، اما این واقعا آنقدرها سخت نیست، به خصوص زمانی که شما می‌توانید برای شستشوی اتومبیل خود با یک شامپوی مخصوص اقدام کنید یا اینکه به کارواش مراجعه کنید.

 

carproiran
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *