اصطلاح پوست پرتقالی در رنگ خودرو

پوست پرتقالی در رنگ خودرو

اصطلاح پوست پرتقالی در رنگ خودرو

در هنگام اجرای رنگ با مشکل مواجه شدید.!؟که از نشانه های آن ایجاد دانه های زبر بر روی رنگ، بر روی سطح کار یا به اصلاح پوست پرتقالی شدن رنگ هست.

یکی از دلایلی که باعث می شود رنگ پوست پرتقالی شود تمیز نبودن سطح کار است. شما حتما بایستی سطح کا را قبل از پاشش رنگ به خوبی تمیز کنید و هرگونه مواد شیمایی مانند گریس، روغن، سیلیکون و دانه های ریزگرد و خاک را پاک کنید.

اثر پوست پرتقال نوع خاص از پرداخت کاری رنگ است که روی سطح رنگ شده و حتی روی محافظ های صفحات بکار می رود. با اینکه براق پاشیده شده روی سطح صیقلی مانند بدنه خودرو باید به حالت سطحی صیقلی در آید اما عوامل متعددی سبب می شود تا این رنگ به صورت سطحی ناصاف مشابه بافت پوست پرتقال خشک شود.

پوست پرتقالی در رنگ خودرو

پدیده پوست پرتقال را می توان بعداً بواسطه سنباده های بسیار ریزدانهه صاف کرده و از بین برد اما در عین حال می توان از ایجاد چنین پدیده ای با تغییر تکنیک رنگ آمیزی یا تغییر مواد بکار گرفته شده ممانعت نمود.

عموما پدیده پوست پرتقال نتیجه بکار بستن روش نادرست رنگ آمیزی، در نتیجه بخار شدن سریع تینر، وضعیت نادرست پیستوله(فشار هوای پائین یا نازل نامناسب)، پاشش در زاویه ای غیر قائم یا استفاده از مقدار بیش از اندازه رنگ می باشد.

در برخی موقعیت ها، مانند رنگ امیزی داخل خانه، بافت پوست پرتقال معمولا مورد توجه و مطلوب می باشد، در این مورد ابتدا این نوع بافت را با یک پیستوله رنگ ایجاد و سپس روی آن بافت را به رنگ دلخواه رنگ آمیزی می نمایند. در هنگام رنگ آمیزی دیوار می توان این بافت را به وسیله غلطک های رنگ آمیزی آغشته به رنگ کم با رنگ غلیظ ایجاد نمود. در این حالت سطح رنگ شده پیش ار اینکه به حالت هموار در آیند خشک می شود.

اگر پوست پرتقالی شده چه کنیم؟

اساسا پوست پرتقالی شدن مشکل حل ناشدنی نیست. در این حالت خللی در کیفیت و مقاومت رنگ ایجاد نمی شود و نیاز به پاک کردن رنگ و دوباره رنگ کاری سطح کار نیست. برای حل مشکل پوست پرتقالی شدن رنگ کافی است روی سطح کار را به آرامی استفاده از یک سنباده نرم، سنباده کاری کنید.

پس در صورت تشکیل دانه های پوست پرتقالی بر روی سطح فیلمی صبر کنید تا فیلم کاملا خشک و سخت شود سپس با یک سنباده زبر سطح مورد نظر را صاف نمایید و مجددا با یک تکنیک صحیح رنگ آمیزی کنید.

carproiran
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *