عجیت ترین قوانین راهنمایی و رانندگی در کشورهای مختلف

عجیت ترین قوانین راهنمایی و رانندگی [vc_row][vc_column][vc_column_text]

عجیت ترین قوانین راهنمایی و رانندگی در کشورهای مختلف

قوانین راهنمایی رانندگی کشورهای مختلف، با توجه به فرهنگ و موقعیت جغرافیایی تنظیم می شود که در این بین، موارد عجیبی هم وجود دارد. در هر کشور قوانین راهنمایی و رانندگی با بندهای مختلف، برای منظم نگه داشتن ترافیک تنظیم می شود. مجموعه قوانین راهنمایی و رانندگی در تمام کشورهای یکسان نسیت.!!! البته به صورت کلی برخی موراد مانند سرعت غیرمجاز، چراغ های راهنمایی، تابلو راهنمایی و…

[/vc_column_text][vc_column_text]

در کشور های مختلف تشابه دارد ولی در همین موارد هم جرمیه ها و آستانه ی مجاز و غیر مجاز می تواند متفاوت باشد. در بین تمام قانون های راهنمایی و رانندگی، برخی موارد واقعا جالب و شاید برای ما عجیب باشند. در حقیق این موارد به طور ویژه بر اساس فرهنگ و اقلیم آن کشور به وجود آمده اند که برای افراد خارجی عجیب به نظر می رسند. در ادامه برخی از این قوانین جالب آورده شده است .

[/vc_column_text][vc_column_text]

رانندگی با خودور کثیف ممنوع(روسیه)

تردد با خودروی کثیف در جاده های روسیه جریمه قانونی در پی دارد. با اینکه تشخیص میزان جریمه و کثیف یا تمیز بودن به نظر ماموران راهنمایی و رانندگی بستگی دارد، اما در صورت کثیف بودن بیش از حد، تا حدی که پلاک خودرو غیرقابل خواندن باشد جریمه راننده قطعی است.

سنگاپور،حداقل فاصبله بین عابر و خودرو 50 متر(سنگاپور)

خیابان های سنگاپور برای تفکیک ترافیک خودرو و عبور و مرور عابرین پیاده طراحی شده است. بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی به دلیل جمعیت بالا، ایمنی عابرین پیاده اولویت در رانندگی است.اگر خودرویی فاصله ی کمتر از 50 متر با عابر پیاده داشته باشد، قطعا جریمه خواهد شد.

حق تقدم با حیوانات(آفریقای جنوبی)

همه در مورد طبیعت وحشی و دیدنی آفریقای جنوبی اطلاع داریم، مقامات این کشور برای تامین امنیت حیوانات، قانون توقف و اجازه ی عبور به حیوانات را تنظیم کرده اند. در صورت توقف نکردن برای عبور حیوانات از جاده، جریمه سنگینی شامل حال راننده خواهد شد.

[/vc_column_text][vc_column_text]

تردد با خودروی سیاه رنگ در روزهای یکشنبه ممنوع(کلرادو آمریکا)

البته با اینکه این مورد یک قانون رسمی در این منطقه است، اما معمولا ماموران آن را اجرا نمی کنند.

تاکسی برای افراد بابوی بد دهان ممنوع(کانادا)

در اونتاریوی کانادا، راننده ی تاکسی این حق قانونی را دارد که به مسافرهای با بوی بد دهن، خدمات ندهد.

لزوم داشتن عینک اضافه و کفش مناسب(اسپانیا)

بر اساس قانون راهنمایی و رانندگی این کشور، راننده در هنگام رانندگی به عینک نیاز داشته باشد، باید عینک اضافه هم در خودرو نگه داری کند. این قانون برای این وضع شده است که در صورت خرابی یک عینک، راننده با مشکل مواجه نشود. از دیگر قوانین رانندگی این کشور، پوشیدن کفش مناسب است، در صورت پوشیدن دمپایی های راحتی لاانگشتی، صندول و کفش های پاشنه بلند، راننده باید 225 یورو جریمه پرداخت کند.

رانندگی با پوشش مناسب(تایلند)

این قانون در کشورهای مختلف، متفاوت است اما در تایلند راننده باید لباس مناسب بپوشد و با وجود هوای گرم با رطوبت بالا، برهنگی برای مرد و زن ممنوع است. ماموران پلیس این کشور، مجاز هستند تا با تشخیص میزان برهنگی راننده، جریمه مناسب منظور کنند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

شستن خودرو در روز یکشنبه ممنوع(سوئیس)

بر اساس قوانین مربوطه به کاهش آلودگی صوتی، مردم سوئیس در روزهای یکشنبه مجاز به شستن خودروی خود نیستند.

تمام شدن  سوخت در اتوبان ممنوع!!!(آلمان)

اتوبان های آلمان، بهشت عاشقان سرعت است، نبود محدودیت سرعت در برخی از اتوبان های خوش ساخت این کشور بسیار جالب توجه است، اما باید بدانید که در صورت تمام شدن سوخت خودرو در این اتوبان ها، راننده باید جریمه های سنگینی پرداخت کند.

لزوم گزارش تصادف با حیوانات بزرگ(فلاند)

فلاندی ها در حمایت از حیونات جدی هستند، در صورت تصادف با حیوانات بزرگ و عدم گزارش به نیروهای امدادی و پلیس، جریمه های سنگین شامل راننده خواهد شد. جریمه های راهنمایی و رانندگی فلاند مانند چند کشور اروپایی دیگر با توجه به شغل و درآمد متخلف و به صورت روزانه تعیین می شوند.

فعال کردن سیستم عامل دوربین های سرعت سنج ممنوع(فرانسه)

در فرانسه اگر سیستم هشدار دهنده ی وجود دوربین های سرعت در رهیاب ماهواره ای فعال باشد، گواهینامه ی راننده باطل و خودرو توقیف می شود . این قانون در آلمان هم اجرا می شود.

قبل از حرکت زیر خودرو بررسی شود(دانمارک)

در قوانین راهنمایی و رانندگی دانمارک به طور صریح ذکر شده است که هر راننده قبل از حرکت، برای مطمئن شدن از نبود کودک، باید زیر خودرو را بررسی کند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
carproiran
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *