ترمیم رنگ خودرو با 6 روش آسان

ترمیم-رنگ-خودرو

شما با ترمیم رنگ خودرو می توانید بهبود چشمگیری را در ظاهر اتومبیل خود ایجاد کنید. در این نوشته متوجه می شوید که چطور خراش‌های عمیق روی رنگ خودرو را با احیای رنگ برطرف می کنیم.

خراش‌ها، تراشه‌ها و موارد دیگر ناشی از حوادث کوچک، اجتناب ناپذیرند. با این وجود، اینها مشکلات جزئی هستند، زیرا تعمیر دقیق و ظریف نقاشی ماشین آنها را تقریبا نامرئی می‌کند.

ترمیم رنگ خودرو با 6 روش آسان

خراش های ماشین به 3 نوع تقسیم می‌شوند: خراش‌های عمیق، خش‌های کوچک و خراش‌های سطحی. برای هر نوع خراش خودرو، ما یک راه خاص برای ریکاوری رنگ داریم.

با 6 مرحله زیر می‌توانید مشکلات رنگ خودرو را رفع کنید.

ریکاوری رنگ برای رفع خراش‌های عمیق در ماشین

خراش عمیق بدتر و بدتر خواهد شد اگر آنها را با استفاده از روش اشتباه تنظیم کنید. برای کمک به چگونگی رفع خراش‌های عمیق در ماشین، به شما کمک می کند 6 مرحله ساده را انجام دهید:

شستن و خشک کردن اتومبیل به صورت دقیق

در این مرحله، تمام چیزی که شما نیاز دارید، شستشوی کامل اتومبیل تان به منظور از بین بردن همه خاک‌ها و کثیفی‌ها است. شما باید توجه ویژه‌ای به منطقه خراش دار بکنید که می‌خواهید آن را احیا کنید. شستن این ناحیه بسیار با دقت انجام می شود تا مطمئن شوید که بسیار تمیز است. سپس از حوله های ماکروفایبر برای خشک کردن اتومبیل استفاده کنید.

منطقه خراشیده را سمباده کنید

هدف از این مرحله، حذف لایه‌های بالایی رنگ است. از کاغذ سمباده ۲۰۰۰ در حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه استفاده کنید، سپس بررسی کنید که آیا نیاز به سمباده کشی عمیق تر دارید یا خیر.

نکته:

  • شما همیشه باید سمباده کشی روی منطقه خراشیده را به سمت خودتان انجام بدهید.
  • شما می توانید منطقه خراشیده را با آب در صورت لزوم برای بررسی روند خود شستشو دهید.
  • اگر ابتدا در خراش ماشین شما کمی عمیق تر از پوشش روشن روی رنگ ماشین است، از کاغذ سمباده 150 گرمی استفاده کنید.
  • شما باید مطمئن شوید که بین وسیله نقلیه و کاغذ سمباده آلودگی وجود ندارد، زیرا این امر باعث خراش می شود.

شستشو و خشک کردن منطقه

مرحله بعدی احیای رنگ اتومبیل تمیز کردن کثیفی و بقایای باقی مانده پس از سنباده کردن ناحیه خراش است. سپس استفاده از یک ماکروفایبر تمیز برای پاک کردن سطح خودرو لازم است.

 توجه داشته باشید: از استفاده پارچه‌های کثیف یا کهنه در این مرحله، اجتناب کنید، چون این می‌تواند منجر به خراش‌های بیشتری بر روی سطح ماشین شما شود.

اسپری پوشش آغازین بر روی منطقه خراش

بعد از سمباده کردن ناحیه خراش، اسپری کردن برخی از پوشش های اولیه، کاری است که باید انجام دهید تا خراش های عمیق روی اتومبیل را تعمیر کنید. پوشش پرایمر روی رنگ با یک حرکت عقب و جلو چیزی است که شما باید انجام دهید. سپس، شما باید از ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا پوشش آغازگر خشک شود و سپس یک لایه دیگر را اسپری کنید. در صورت امکان، شما باید یک پرایمر را انتخاب کنید که به رنگ اتومبیل شما نزدیک است.

اعمال چند پوشش رنگی مطابق با رنگ اتومبیل شما

گام بعدی ترمیم رنگ خودرو، استفاده از همان رنگ به جای که شما پرایمر را استفاده کرده اید، است. توصیه می شود از هر 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا رنگ کاملا خشک شود.

واکس برای پوشش روی اصلاحات رنگ

بعد از نقاشی کردن اتومبیل خود با چند لایه رنگ، زمان آن رسیده که برای مهر و موم کردن رنگ، آن را واکس کنید. از یک دستمال ماکروفایبر استفاده کنید تا موم کارنابولا را روی سطح ماشین اعمال کنید و سپس شروع به واکس کردن منطقه کنید. یک کیت واکس می‌تواند به راحتی در هر فروشگاه خودرو خریداری شود و اغلب شامل تمام چیزهایی است که برای اصلاح رنگ خودرو (مانند واکس، دستمال ماکروفایبر و یا پد) نیاز دارید.

توجه کنید:

  • برای انجام این کار به بهترین نحو، شما باید بر روی حوله میکرو فیبر یا پد با فشار متوسط فشار دهید و سپس آنها را با حرکات دایره ای حرکت دهید.
  • به اصلاح کردن ادامه دهید تا زمانی که مشاهده کنید سطح اتومبیل براق به نظر می‌رسد.

در انتها تیم تخصصی کارپروایران با بهره گیری از افراد متخصص و با استفاده از بهترین مواد این آمادگی را دارد تا به شما مشتریان عزیز خدمات احیای رنگ خودرو را حتی در محل شما با بهترین قیمت ارائه کند. شما می توانید سایر بخش های این وب سایت را دیدن فرمایید تا با خدمات بیشتر آشنا شوید.

carproiran
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *