با پوشش سرامیک بدنه خودرو بیشتر آشنا شوید

پوشش-سرامیک-بدنه-خودرو (6)

پوشش سرامیک بدنه خودرو

بدنه خودرو و رنگ خودرو در برابر خط و خش و سایر عوامل شیمیایی آسیب پذیر است. یعنی اگر از رنگ و بدنه خودرو مراقبت نکنید، بعد از مدتی می بینید که خودروی شما زیبایی ظاهری اش را از دست می دهد و مانند روز اولش نیست.

امروزه، محصولات مختلفی برای حفاظت از رنگ بدنه خودرو ساخته شده است. یکی از این محصولات، پوشش سرامیکی برای بدنه خودرو است که در این نوشته با آن بیشتر آشنا خواهید شد.

در ابتدا از پوشش سرامیکی فقط برای ماشینهای لوکس استفاده می شد؛ اما امروزه محافظ سرامیکی برای تمام ماشینها قابل استفاده است.

پوشش سرامیک بدنه خودرو چیست؟

پوشش سرامیک بدنه خودرو، یک پلیمر مایع است که مانند کاور روی بدنه خودرو کشیده می شود. این پوشش سرامیکی به محکمی شیشه است؛ اما انعطاف پذیری بالایی دارد. با استفاده از پوشش سرامیک بدنه خودرو، مقاومت رنگ خودرو در برابر اشعه فرابنفش خورشید بیشتر می شود. هم چنین این پوشش تاثیر مواد شیمیایی وعوامل مخرب رنگ مانند گرد و خاک، قیر، آلودگی صنعتی، بارانهای اسیدی و دوده را به حداقل می رساند. به دلیل ماندگاری بالای پوشش سرامیک بدنه خودرو، این پوشش از بهترین محصولات برای محافظت از رنگ خودرو است.

یکی دیگر از مزایای پوشش سرامیکی بدنه خودرو این است که عمق رنگ بدنه ماشین شما را چند برابر می کند؛ یعنی رنگ ماشین شما را زنده تر و براق تر خواهد کرد. در نتیجه زیبایی و چشم نوازی خودروی شما با استفاده از پوشش سرامیکی بیشتر خواهد شد.

پوشش-سرامیک-بدنه-خودرو (3)

پوشش نانو سرامیک

یکی از بهترین پوشش های سرامیکی، پوششی است که با استفاده از فناوری نانو تولید می شود. پوشش نانو سرامیک به صورت لایه ای ضخیم و سه بعدی روی بدنه خودروی شما کشیده می شود و از آفتاب سوختگی، خوردگی شیمیایی و خط و خش های عمیق جلوگیری می کند. هم چنین ظاهری درخشان و براق به اتومبیل شما می دهد. ماندگاری پوشش نانو سرامیک بین 12 تا 36 ماه است و تا مدتها شما را از رنگ و پولیش خودرو بی نیاز می کند.

مزایای انتخاب محافظ سرامیکی خودرو

سرامیک بدنه خودرو یک محافظ اضافی روی بدنه خودروی شما است و باعث می شود رنگ بدنه ماشین شما نو و شفاف به نظر برسد. یکی از مزایای محافظ سرامیکی خودرو این است که نگهداری از آن آسان است و خیلی راحت می توان آن را تمیز کرد.

سرامیک بدنه خودرو ، رنگ بدنه ماشین را در مقابل اکسید شدن و آفتاب سوختگی محافظت می کند. با کمک پوشش سرامیکی رنگ بدنه، اشعه فرابنفش خورشید نمی تواند به ماشینتان آسیب بزند. هم چنین رنگ بدنه را از آسیب مواد شیمیایی و اسیدی محافظت می کند.

پوشش-سرامیک-بدنه-خودرو (4)

محافظ سرامیکی خودرو چگونه از رنگ خودروی شما محافظت می کند؟

گفتیم که محافظ سرامیکی خودرو ، یک پوشش پلیمری مایع است. این پوشش پلیمری با رنگ خودرو پیوند برقرار می کند و لایه ای آب گریز یا هیدروفوبیک را روی آن ایجاد می کند. وقتی سطح بدنه ماشین آب گریز می شود، هیچ گونه گرد و خاکی روی آن جذب نخواهد شد و شستشوی بدنه ماشین خیلی سریع و راحت انجام می شود.

محافظ سرامیکی خودرو را می توان روی هر مدل خودرو با هر رنگ بدنه ای استفاده کرد.

نحوه اجرای سرامیک بدنه خودرو به چه صورتی است؟

برای اجرای پوشش سرامیک خودرو، ابتدا باید خودرو را برای اجرای این کار آماده کرد. باید بدانید که بهترین مکان برای اجرای پوشش سرامیک بدنه خودرو، مکانهای ایزوله و دور از باد است. شما می توانید این کار را در اتاق های سرپوشیده یا پارکینگ سقف دار انجام دهید.

در ابتدا ماشین را می شویند و کاملا خشکش می کنند. اگر روی بدنه ماشین خط و خش وجود داشت، با استفاده از پولیش آنها را از بین ببرید. یادتان باشد که یکی از اهداف اجرای سرامیک بدنه خودرو این است که از خط و خش ها جلوگیری کند. بعد از پوشاندن خط و خش ها حالا باید پوشش سرامیک خودرو را اجرا کنید.

اسپری آماده ساز رنگ (PREPARE) را به صورت مستقیم روی قسمتی از خودرو مانند کاپوت آن اسپری کنید و با دستمال یا حوله ای تمیز، مواد اسپری شده را ماساژ دهید. این کارها را روی تمام قسمتهای خودرو به صورت جداگانه تکرار کنید. با این کار، چربی ها و ناخالصی ها را از روی رنگ خودرو پاک می کنید.

داخل پکیج سرامیک، محلولها و دستمال های مخصوص وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. 3 یا 4 قطره از محلول شماره 1 را روی پد شماره 1 بریزید و روی قسمت کوچکی از بدنه به صورت دورانی ماساژ دهید. 20 الی 30 ثانیه صبر کنید و بعد، همان قسمت را با یک دستمال حوله ای کاملا تمیز و خشک تکرار کنید. مراحل گفته شده را روی تمام قسمتهای بدنه خودرو انجام دهید. با این کارها، مواد اصلی سرامیک را روی بدنه خودروی خود اعمال کرده اید.

حالا باید اسپری شماره 2 را بردارید و آن را روی قسمت سفید پد شماره 2 اسپری کنید. باز هم باید قسمت کوچکی از بدنه ماشین را با پد شماره 2 به صورت دورانی ماساژ دهید. 20 الی 30 ثانیه صبر کنید و سپس همان قسمت را با یک دستمال حوله ای کاملا تمیز و خشک ماساژ دهید. اسپری شماره 2 باعث براق شدن و تثبیت مواد سرامیکی روی بدنه خودروی شما می شود. تمام مراحل را باز هم برای قسمتهای مختلف خودرو تکرار کنید.

با اجرای گامهای گفته شده، شما موفق به پوشاندن خودروی خود با پوشش سرامیکی شده اید. براق کنندگی پوشش سرامیک بدنه خودرو ، بیشتر از واکس های ماشین است و خاصیت ضد آب و ضد خش هم دارد.

گاهی اوقات بعضی از افراد مواد سرامیکی را با رنگ خودرو ترکیب می کنند و سپس از آن برای رنگ آمیزی خودرو استفاده می کنند. برای ترکیب این مواد با رنگ خودرو، باید به سراغ متریال های بی رنگ و نسبتا مات بر پایه سرامیک بروید.

آیا پوشش سرامیک خودرو معایبی هم دارد؟

درست است که محافظ سرامیکی خودرو مزایای زیادی دارد؛ اما استفاده از پوشش سرامیکی معایبی نیز خواهد داشت. مثلا سرامیک بدنه خودرو از رنگ خودرو در برابر برخورد سنگریزه ها محافظت زیادی نمی کند و سنگهای کوچک ممکن است روی بدنه خودرو خط بیندازند. همچنین وقتی از پوشش سرامیکی محافظ رنگ خودرو استفاده کردید، باید خودروی خود را بشویید و آن را تمیز نگه دارید. در صورتی که بدنه خودروی شما با پوشش سرامیک محافظ رنگ پوشانده شده است، بعد از هر بار شستشوی ماشین باید آن را با دستمال یا حوله تمیز خشک کنید؛ زیرا قطرات آب بعد از خشک شدن باعث ایجاد لک روی بدنه ماشین می شوند!

راستی یادتان باشد که ایران، کشوری با آب و هوای گرم و خشک محسوب می شود و همین گرما و خشکی هوا به پوشش سرامیک خودرو آسیب می زند و ماندگاری این پوششهای سرامیکی را کاهش می دهد.

نکته ای مهم درباره پوشش سرامیک و پوشش نانو سرامیک

نکته ای که باید درباره پوشش های سرامیکی خودرو بدانید این است که استفاده از پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو را به افراد متخصص و ماهر بسپارید تا اجرای این پوشش روی سطح بدنه ماشین شما به درستی انجام شود. زیرا پوشش های سرامیکی تقلبی هیچ گونه زیبایی و جذابیتی ندارند و بعد از مدت کوتاهی از بین می روند. برداشتن پوشش سرامیکی تقلبی از روی خودرو به رنگ خودرو آسیب می زند. پس وظیفه شماست که با دقت زیاد پوشش سرامیک بدنه خودرو را انتخاب کنید و اجرای آن را به افراد باتجربه و مطمئن بسپارید.

در این نوشته با پوشش سرامیک بدنه خودرو آشنا شدید و با موارد کاربرد آن آشنا شدید. اگر شما جزو افرادی هستید که به ظاهر و رنگ بدنه اتومبیل خود اهمیت می دهید و دوست دارید خودرویی زیبا و براق داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم که از پوشش نانو سرامیک استفاده کنید که هم ماشین شما را زیبا می کند و هم از رنگ ماشین شما مراقبت می کند.

در انتها تیم تخصصی کارپروایران با بهره گیری از افراد متخصص و با استفاده از بهترین مواد این آمادگی را دارد تا به مشتریان عزیز خدمات پوشش سرامیک بدنه خودرو ارائه دهد. شما می توانید سایر بخش های این وب سایت را دیدن فرمایید تا با خدمات ما بیشتر آشنا شوید.

carproiran
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *