از تایرهای پهن استفاده کنیم یا نه؟

تایر پخن خودرو [vc_row][vc_column][vc_column_text]

از تایرهای پهن استفاده کنیم یا نه؟

تغییر سایز تایر و به اصلاح اسپرت کردن رینگ های خودرو، یک کار رایج بین دارندگان خودرو به ویژه راننده های جوان است.اگر چه تایرهای پهن تر تا حدودی به زیباتر شدن ظاهر خودرو کمک می کنند اما استفاده از یک تایر پهن تر بدون توجه به اصول و معیارهای انتخاب تایر یک اقدام کاملا اشتباه است. زیرا پهن کردن لاستیک خودرو اصول و قانون خاص خود را دارد و باید پیش از هر اقدامی به این قواعد توجه کرد.

[/vc_column_text][vc_column_text]

اگر قصد دارید برای خودرویتان از تایر پهن تر از سایز استاندارد آن استفاده کنید، ارتفاع تایر جدید باید دقیقا مانند ارتفاع تایر قبلی باشد تا ویژگی های مرکز ثقل خودرو حفظ شود، سرعت شمار و کیلومتر شمار عدد درستی را نشان بدهند و ECU و BAS نیز به درستی عمل کنند.اگر بخواهیم با ثابت نگاه داشتن ارتفاع، پهنای تایر را افزایش دهیم، نسبت منظر تایر(نسبت ارتفاع مقطع تایر به عرض مقطع آن یا همان رقم دوم در مشخصات تایر) کاهش خواهد یافت. برای نمونه تایر استاندارد خودروی سمند سایز 185/15R65 است که می توان آن را با سایز 205/15R60 جایگزین کرد.

[/vc_column_text][la_divider height=”lg:20px;”][vc_single_image image=”3840″ img_size=”full” alignment=”center”][la_divider height=”lg:10px;”][vc_column_text]

[la_quote style=”2″ author=”راحت ترین راه برای اطمینان از مقایسه تایر جدید با تایر قبلی خودرو” link=”#”]پس از رینگ کردن و باد زدن است. همچنین باید اطمینان یافت تایر پهن تر به گلگیر خودرو گیر نمی کند.همیشه استفاده از دفترچه راهنمای خودرو بهترین و مطمئن ترین روش برای انتخاب صحیح تایر برای آن خودرو است.[/la_quote] [/vc_column_text][vc_column_text]

به رغم تمام موارد یاد شده تغییر سایز و استفاده از تایرهای پهن تر برای خودرو،منجر به افزایش فشار به پیشرانه و قطعات انتقال نیرو و در نتیجه افزایش مصرف سوخت می شود. تایرهای پهن همچنین نسبت به نمونه های معمولی قیمت بالاتری دارند و استفاده از آنها ممکن است مستلزم تغییر سایز زینگ و تحمیل هزینه مضاعف به مصرف کننده شود. در نهایت شما به عنوان مالک خودرو باید تصمیم بگیرید بین قیمت بالا و راحتی کمتر و زیبای احتمالی ناشی از استفاده از تایر پهن و فرمان پذیری بیشتر، کدام یک را انتخاب کنید.

 

[/vc_column_text][vc_column_text]

علت سایده شدن لاستیک خودرو چیست?

سایش لاستیک خودروها بیشتر در خودروهای قدیمی دیده می شود که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از مشکلات عمده و متداول که بیشتر خودروهای قدیمی درگیر آن هستند. آن است که به مرور زمان زاویه های تنظیم این خودروها به هم می خورد و نیز هنگام انجام تعمیرات توسط تعمیر کاران غیر مجرب، این اندازه ها رعایت نمی شوند یا اصلا دقیق تنظیم نمی شوند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

فرمان ماشین در حین حرکت نباید به چپ و یا راست منحرف شود، حتی اگر آن را رها کنید، نباید چنین وضعی پیش بیاید. گاهی هم فرمان لرزش دارد، بعضی وقت ها فرمان آنقدر به هم خورده است که اصطلاحا می گویند فرمان گیج است چون به درستی عمل نمی کند. سایش لاستیک ها علاوه بر این ها می تواند علل گوناگون دیگری از جمله خرابی و سائیدگی پلوس ها، ایراد بالانس چرخ ها و یا حتی تنظیم نبودن باد لاستیک ها داشته باشد،

[/vc_column_text][vc_column_text]

علت ساییده شدن لاستیک خودرو چیست؟ سائیدگی غیرعادی لاستیک نشانه خوبی است براین که متوجه شویم که زمان تعویض آنها فرا رسیده است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
carproiran
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *