راهنمای گام به گام صفرشویی خودرو

راهنمایی گام به گام صفرشویی خودرو

راهنمای گام به گام صفرشویی خودرو

استفاده از یک خودرو مستلزم تمیزکاری خارجی و داخلی آن است. تمیزکاری باعث می شود جلوه خوبی از خودروی خود ایجاد کنید. بعد از پرداختن به تمیزکاری قسمت بیرونی و بدنه خودرو باید به تمیزکاری داخلی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است بپردازید، به تمیز کاری داخلی پس از شستشوی قسمت خارجی صفرشویی خودرو گفته می شود.

شما همانطور که نگران تغییر ظاهر خودرو توسط کثیف‌کاری پرندگان و باقی‌مانده حشرات و آلودگی‌های زیست‌محیطی هستید باید به صفرشویی نیز اهمیت دهید تا پاکیزگی و سلامتی را در این محیط بسته گسترش دهید.

لازم نیست نگران هزینه‌های تمیزکاری داخلی باشید، شما در خانه نیز می توانید صفرشویی خودروی خود را انجام دهید.در این قسمت ما راهنمای گام‌به‌گامی برای صفرشویی خودرو توسط خودتان ارائه می‌دهیم.

مراحل گام به گام صفرشویی خودرو

مراحل زیر را به ترتیب شماره‌گذاری انجام دهید تا داخل خودروی خود را مانند روز اول تمیز کرده و ظاهر داخلی جذابی ارائه دهید.

1- کفپوشهای داخلی را بردارید و کف اتومبیل، صندوق عقب و داشبورد را جاروبرقی بکشید، صندلی ها را به جلو ببرید و سپس کفپوش را کاملا از زیر خلاص کنید. تمیزکاری را از بالا شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. گرد و غبار که بالا جمع شده‌اند ممکن است پایین بیفتند؛ خاکی که در پایین انباشته شده است به ندرت سقوط خواهد کرد.

راهنمایی گام به گام صفرشویی خودرو (11)

2- کفپوش را تمیز کنید و لکه‌های قهوه‌ای را با استفاده از یک تمیز کننده فومی تمیز کنید و آن را با یک پارچه مرطوب و یا اسفنج پاک کنید. به آن اجازه دهید تا چند دقیقه قبل از خشک کردن با یک حوله، بر روی کار تاثیر بگذارد. اگر لکه بیرون نیاید، تکرار کنید. بعد از پاک کردن نهایی، آن ناحیه را با اسفنج مرطوب بشویید و یک خشک‌کن نهایی را انجام دهید.

اطمینان حاصل کنید تا آنجا که ممکن است رطوب پارچه را دریافت کنید. هر گونه رطوب بیش از حد ممکن است قالب بندی و یا کپک زدگی را ارتقاء دهد، که با دید معمولی ماشین مشخص نیست.

3- با استفاده از یک تیغه یا قیچی، نقطه ی رنگی، سوختگی یا لکه های ثابت روی کفپوش را برش دهید. با یک تکه ای که از یک مکان پنهان، مانند زیر صندلی بریده اید آن قسمت را بپوشانید.. برای حفظ آن از چسب ضد آب استفاده کنید.

راهنمایی گام به گام صفرشویی خودرو (9)

هشدار: قبل از انجام این مرحله، از صاحب ماشین (در صورتی که خودرو متعلق به شما نیست) اجازه بخواهید. می توانید نمونه ای از این تعمیر را به صاحب خودرو نشان دهید تا از توافق او اطمینان حاصل کنید.

4- کفپوش لاستیکی را بشویید و خشک کنید یک پوشش بدون لغزش را اعمال کنید تا پای راننده در حالی که سعی در انجام کارهای مهمی مانند ترمز دارد، لغزش نکند.

راهنمایی گام به گام صفرشویی خودرو (8)

5- از هوای فشرده و برس استفاده کنید تا گرد و غبار انباشته شده را از دکمه ها و شکاف ها بر روی دیوارها و درهای داخلی بردارید.

راهنمایی گام به گام صفرشویی خودرو (7)

6- سطوح داخلی سخت را با یک تمیز کننده ملایم پاک کنید. از پوشش داخلی مانند آمور استفاده کنید تا آن را خاتمه دهید.

راهنمایی گام به گام صفرشویی خودرو (6)

7- تمیز کردن تهویه هوای ماشین ها با برس تمیز کننده. اگر بعداز آن از مایعات استفاده نمی کنید، پس شما باید یک ماده بسیار جذب کننده مانند پارچه میکرو فایبر را به کار ببرید تا گرد و غبار و خاک را از میان بردارد.

بعضی از اسپری های وینیل را بر روی مشبک ها خالی کنید تا آنها کاملا جدید به نظر برسند.

8- شستشو یا شامپو صندلی ها. تمیز کردن صندلی ها برای صفرشویی خوب ضروری است. اما صندلی های مختلف نیاز به روش های تمیزکاری مختلف دارند. توجه داشته باشید که پس از تمیز کردن، ممکن است مجددا کرسی ها یا مناطق اطراف آن را جارو بکشید، زیرا کثیفی ها در این روند جدا خواهند شد.

پارچه داخلی: روکش های داخلی با نایلون یا سایر پارچه ها را می توان با دستگاه مخصوص شامپو کرد. پس از استخراج، پارچه باید خشک شود.

چرم و یا وینیل داخلی: فضای داخلی با چرم و وینیل را می توان با تمیز کننده مخصوص تمیز و سپس به آرامی با یک برس چرم گردگیری کرد. پس از آن پاک کننده را می توان با یک پارچه میکروفایبر پاک کرد.

راهنمایی گام به گام صفرشویی خودرو (4)

9- در صورت لزوم صندلی های چرم خود را درمان کنید. اگر صندلی های چرمی را با محصول تمیز کرده اید، اکنون وقت آن رسیده است تا چرم جذاب به نظر برسد و خشک نشود یا شروع به ترک خوردن کند.

راهنمایی گام به گام صفرشویی خودرو (3)

10- اسپری شیشه‌ پاک کن را بر روی پنجره‌ها و آینه اسپری کرده و آن را تمیز کنید. برای پاک‌سازی قوی‌تر، از دستمال پشمی بر روی پنجره‌ها استفاده کنید. اگر روکش و دور آینه ها از پلاستیک ساخته شده ‌باشد، باید از پاک‌کننده پلاستیکی استفاده کنید.

راهنمایی گام به گام صفرشویی خودرو (2)

هنگام شستن و پاک کردن سعی کنید از پارچه میکروفایبر استفاده کنید. اگر میکروفایبر در دسترس نیست، از یک پارچه تمیز و بدون پرز استفاده کنید (شما نمی خواهید پرزهای باقی مانده را در داخل خودرو در روند تمیز مشاهده کنید).

carproiran
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *