حقیقت در مورد پوشش‌ سرامیک خودرو

پوشش سرامیک بدنه خودرو

حقیقت در مورد پوشش‌ سرامیک خودرو

آنها چه‌کار می‌کنند و چه‌کاری انجام نمی‌دهند؟

شما می‌خواهید وسیله نقلیه خود را مانند روز اول که خریداری کردید مشاهده کنید؟

بنابراین شما آن را به‌طور مرتب شستشو دهید و یک پوشش جدید از واکس هر چند ماه یک‌بار استفاده کنید. اما علیرغم تلاش‌های شما، علائم خط و خش، رنگ‌پریدگی، مات شدن و لکه‌ها در خارج از خودرو ظاهر می‌شود. نه تنها این بلکه نقاط مایع، گردوخاک یک روز بعد شستشوی کامل ماشین تان شروع به چسبیدن می کند.

اگر محصولی وجود داشته باشد که بتواند این روایت را تغییر دهد، محصولی که از خطرات زیست‌ محیطی محافظت کند و باعث شود اتومبیل شما شستشو آسان‌تری داشته باشد، درحالی‌که نیازی به درخواست مکرر نیست.

خبر خوب! وجود دارد. این یک پوشش سرامیکی یا پوشش نانو سرامیک نامیده می‌شود و می‌تواند مقدار قابل‌توجهی حفاظت را به ‌وسیله نقلیه شما اضافه کند. اما پیش از تصمیم‌گیری خرید، مهم است که حقایق را مستقیماً دریافت کنید. اگر شما چیزی در مورد پوشش‌های سرامیکی ندانید، ممکن است در برخی از ادعاهای رقابتی گیر بیفتید. از یک طرف، تولیدکنندگان اقدامات برجسته‌ای در مورد عملکرد پوشش‌های سرامیکی خود ارائه داده‌اند. از سوی دیگر، برخی از مفسران مراقبت از خودرو انتقادی را ارائه کرده‌اند.

حقیقت در مورد پوشش‌های سرامیکی خودرو چیست؟

مزایای آن‌ها چیست؟

محدودیت‌های آن‌ها چیست؟

بهترین پوشش برای وسیله نقلیه چیست؟

پوشش سرامیکی چیست؟

پوشش سرامیکی (مانند Opti-Coat Pro، C.Quartz و (Ceramic Pro یک پلیمر مایع است که توسط دست به بیرون وسیله نقلیه اعمال می‌شود. این پوشش شیمیایی با رنگ کارخانه وسیله نقلیه، با ایجاد یک لایه حفاظتی، پیوند می‌یابد.

پوشش سرامیک جایگزین پوشش محافظ رنگ نیست، بلکه محافظتی جامع‌تر فراهم می‌کند. این پوشش یک جایگزین مناسب برای واکس است. پوشش سرامیک یک پیوند دائمی یا نیمه دائمی با رنگ نقاشی خودرو ایجاد می‌کند، به این معنی که آن را شستشو نمی‌کند و نیازی به تکرار هر چند ماه ندارد.

پوشش سرامیکی چه‌کاری انجام می دهد؟

به‌طور خلاصه، یک پوشش سرامیک محافظتی اضافی را در برابر سطح بیرونی خودرو شما به وجود می‌آورد و باعث می‌شود که آن را به مانند یک خودروی جدید نگه دارد با نگهداری نسبتاً کم. پوشش این نتیجه را به وجود می‌آورد که باعث می‌شود وسیله نقلیه خود را بیشتر مقاوم و پاک‌سازی کند.

[la_quote style=”2″ author=”آیا خودروی من به پوشش سرامیکی نیاز دارد؟” link=”#”]به‌سادگی، قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا پوشش سرامیکی برای خودرو شما مناسب است، باید درباره یک محصول تحقیق کرد. آیا پوشش‌های سرامیک به وسیله نقلیه شما سود می‌رساند و ارزش می‌دهد؟ قطعاً همین‌طور است! آیا پوشش سرامیکی یک معجزه و یک راه‌حل برای تمام مشکلات خارجی خودرو شما است؟ قطعاً نه![/la_quote]

مزایای پوشش سرامیک خودرو

حفاظت از آسیب UV و اکسیداسیون

اگر یک وسیله نقلیه اغلب در معرض آفتاب قرار گیرد، رنگ آن شروع به اکسیداسیون می‌کند و منجر به رنگ زدن و خرد شدن می‌شود. یک لایه پوشش سرامیک یک رنگ وسیله نقلیه را از اشعه ماوراءبنفش خورشید محافظت می‌کند، بنابراین میزان اکسیداسیون را کاهش می‌دهد.

حفاظت از سموم شیمیایی

خطر دیگری برای ماشین شما زنگ‌زدگی شیمیایی به‌وسیله آلاینده‌های اسیدی طبیعی است. با ایجاد یک سطح مقاوم در برابر شیمیایی، پوشش سرامیکی می‌تواند برخی از آلاینده‌ها را از اتصال به رنگ خودرو شما حفظ کند. نتیجه این است که وسیله نقلیه شما نسبت به زنگ‌زدگی مقاومتر خواهد بود، درصورتی‌که آلودگی به‌موقع برداشته شود.

سهولت تمیزکاری

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پوشش سرامیکی این است که آن را هیدروفوبیک (آب‌گریز) می‌کند، که به عبارت ساده‌تر گفته می‌شود که آب را دفع می‌کند. هنگامی که وسیله نقلیه یک پوشش سرامیکی هیدروفبیکی فشرده داشته باشد، آب روی سطح قرار می‌گیرد و به راحتی اسلاید می‌شود. این به این معنی است که گدازه و سنگ در زمان رنگ کردن وسیله نقلیه شما سخت‌تر می‌شوند و هنگامی که ماشین خود را شسته‌اید، آلاینده‌ها با تلاش کمتری برداشته می‌شوند.

براقیت پیشرفته

اگر می‌خواهید رنگ خود را با براقیت نورپردازی کنید، می‌توانید یک پوشش سرامیکی اضافه کنید. یک پوشش سرامیکی خوب، ویژگی‌های بازتاب‌دهنده رنگ خودرو شما و پاک کردن پوشش را افزایش می‌دهد و به عمق و وضوح رنگ شما افزوده می‌شود.

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، یک پوشش سرامیکی به‌وسیله وسیله نقلیه شما ارزش افزوده خواهد گذاشت.

پوشش سرامیک بدنه خودرو (3)

چه چیزی در پوشش سرامیکی انجام نمی‌شود؟

به علت ذکر شده در بالا، یک پوشش سرامیک بیرونی خودرو شما را حفظ و نیازهای تعمیر و نگهداری در حال انجام را کاهش می‌دهد. بنابراین، اگر شما تصمیم به استفاده از پوشش سرامیک دارید، به وسیله نقلیه خود ارزش بیشتری می‌گذارید.

بااین‌حال، با وجود ادعاهای برخی از تولیدکنندگان یک پوشش سرامیکی یک محصول معجزه‌آسایی نیست، که هرگونه مشکلی برای ماشین شما را حل خواهد کرد. بنابراین، مهم است که شما بدانید چه‌کارهایی را پوشش سرامیکی انجام نمی‌دهد.

1- از بین بردن خطر ابتلا به خراش‌ها، مارپیچ‌های چرخشی یا تراشه‌های پارکینگ

مقاومت خراش پوشش سرامیکی اغلب اغراق‌آمیز است. اگر چه برخی از خراش‌های کوچک را می‌توان توسط یک پوشش سرامیکی (همان‌طور که در بالا توضیح داده شد) دفع کرد، یک وسیله پوشیده شده به‌طور کامل مقاوم در برابر خطر تراشه‌های سنگ یا خراش‌های پارکینگ نیست. علاوه بر این، تکنیک‌های نامناسب شستشوی اتومبیل یا شستشوی اتوماتیک خودرو هنوز علائم چرخشی روی سطح وسیله نقلیه شما ایجاد خواهد کرد. مهم است بدانیم که یک پوشش سرامیکی جایگزینی برای پاک کردن خراش و یا حفاظت از تراشه‌های جدی‌تر (مانند محافظ رنگ خودرو، همچنین به عنوان صاف کننده) شناخته می‌شود و همچنین نیاز به شستشوی اتومبیل را به شیوه‌ای مناسب از بین می‌برد تا از علائم چرخشی جلوگیری شود.

2- از بین بردن خطر عطف آب

یک قطره آب معمولی حاوی مقدار مشخصی از خاک یا مواد معدنی است. وقتی آب بر روی سطح وسیله نقلیه شما تبخیر می‌شود، مواد معدنی پشت سر گذاشته می‌شوند و نقاط قابل مشاهده را ایجاد می‌کنند. مصرف‌کنندگان ممکن است فرض کنند که کیفیت آب‌گریز یک پوشش سرامیکی با لکه‌برداری آب، اسلاید آب از سطح پوشش را از بین می‌برد. درحالی‌که درست است که برخی از آب از سطح هیدروفیبکی فشرده دفع می‌شود اما دیگر قطرات آب در وسیله نقلیه باقی می‌ماند، و این فرصت را برای لکه‌برداری آب فراهم می‌کند.

3- از بین بردن نیاز به شستن

توجه داشته باشید که در بالا ما گفتیم پوشش سرامیک اتومبیل شما را به شکلی جدید با حداقل تعمیر نگهداری می‌کند، نه بدون تعمیر و نگهداری. بیایید با آن روبرو شویم، جاده یک محل کثیف است. اگر با ماشین خود رانندگی می‌کنید، کثیف می‌شود، حتی با پوشش سرامیکی، شما هنوز هم باید ماشین خود را به‌طور منظم شستشو دهید تا تمیزی خودرو را حفظ کنید. مزیت یک پوشش سرامیکی این است که روند تمیز کردن ساده‌تر خواهد بود. علاوه بر این، داشتن پوشش سرامیکی به معنای است که شما دیگر مجبور نخواهید بود هر چند ماه اتومبیل خود را واکس کنید و بخش مهمی از حفظ ظاهر بیرونی خودروی خود را از بین ببرید. بنابراین، پوشش سرامیک تعمیر خودرو را انجام نمی‌دهد، اما این بدان معنی است که با کار کمتر شما قادر به حفظ نتایج بهتر خواهید بود.

carproiran
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *